Frågor & svar

Vad kostar frakten? 
Det kostar 49 kronor inom Sverige. 
Vi har alltid fri frakt över 499 kronor. 
Vi skickar med Postnord. 
Större paket som möbler eller liknande levereras alltid fraktfritt hem till dörren.


Hur betalar jag? 
Jollra samarbetar med Klarna Checkout. Med Klarna kan du betala med faktura, kort eller via direktuppkoppling till din bank. Faktura är alltid förvalt i kassan. Om du vill betala på annat sätt trycker du bara på ”Visa fler betalningssätt”. Väljer du faktura skickas den till din angivna e-postadress när ordern har packats. Du har alltid 14 dagar på dig att betala din faktura. Det innebär att du kan få hem dina varor innan du betalar. Smidigt, inte sant? 

Kan jag hämta min order i butiken? 
Självklart är du välkommen att hämta din order i vår butik i Nyköping, helt utan extra kostnad. Välj ”hämta i butiken” i kassan. Du får ett mail när din order är redo att hämtas ut, oftast dagen efter att du lagt din beställning. Hör av dig om behöver hämta snabbare än så via kundservice@jollra.se, möjligvits går det att lösa. Du är alltid varmt välkommen in till oss! 

Hur snabbt får jag mitt paket? 
Vi har ungefär 1-3 dagars leveranstid. Vi packar paket löpande varje dag. Oftast packar vi din order strax efter att du har lagt din beställning. Våra paket levereras normalt direkt i brevlådan eller till ditt närmsta utlämningsställe. Du får avisering via mail eller sms när din order finns att hämta ut. Vid specifika släpp eller kampanjer kan leveransen dröja någon dag extra. Om ditt paket inte har kommit fram inom cirka fem arbetsdagar, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig att spåra paketet. 

Kan jag ändra eller annullera min order? 
Blev det fel? Inga problem. Du kan ändra eller annullera din order fram till dess att vi har plockat och hanterat den. Hör av dig till vår kundtjänt: kundservice@jollra.se så snart du kan så hjälper vi dig. Vid stora släpp gör vi tyvärr inga ändringar i efterhand. 

Skickar ni utanför Sverige? 
Ja det kan vi ordna, vi skickar paket inom EU. 
Frakten utanför Sverige kostar 149 kronor. 
Leveranstiden är ungefär 4-5 dagar. 

Hur gör jag om jag vill göra en retur? 
Blev det inte riktigt som du hade tänkt dig? Ingen fara! I ditt paket följer det med en färdig returfraktsedel. Klistra fast den på paketet och lämna in det hos ditt närmsta Postnord-ombud. 

Vi tar en returfraktkostnad på 69 kronor som justeras när vi hanterar din retur. Det tar cirka en vecka för en retur att nå oss och hanteras. Du får alltid en bekräftelse via mail när vi har hanterat din retur. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning. 

Varor får endast returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning. Hör av dig till vår kundtjänst om du är osäker på din retur så hjälper vi dig. Du får självklart returnera din vara i vår Nyköpingsbutik om du vill. 

Hur gör jag om jag vill byta en vara?
Om du önskar byta till en annan vara, vänligen lägg en ny beställning. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka. Vid ett byte står vi för returfrakten. Du får självklart byta din vara i vår butik om du vill. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor och funderingar.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara? 
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Vi gör alltid vårt bästa för att så snabbt som möjligt åtgärda din reklamation, med ny vara eller återbetalning. Alla reklamationer måste godkännas av oss innan de skickas tillbaka. Du har tre års reklamationsrätt.

Jag har fått fel vara, hur gör jag?
Om du har fått fel vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar såklart rätt vara till dig om den finns kvar i lager. Skicka aldrig tillbaka den felaktiga varan förrän du har haft kontakta med vår kundtjänst. Vi står såklart för returkostnaden om du har fått fel vara levererad. 

Jag har fått ett skadat paket, vad gör jag?
Om ditt paket har synliga fraktskador måste det anmälas direkt när du hämtar ut paketet eller får det levererat. Om det anmäls och godkänns så ersätter Postnord varan och vi skickar en ny. Kontakta även oss omgående inom 7 dagar, glöm inte att bifoga bilder på skadan. 

Finns alla varor i webshopen även i er fysiska butik? 
Nej tyvärr. Vi har ett mycket brett sortiment och får inte plats med allt i vår fysiska butik - även om vi hade velat. Om du ska besöka oss och verkligen vill köpa något du har sett på nätet, vänligen kontakta oss först för att försäkra dig om att varan finns på plats. Annars tar vi gärna dit den åt dig. 

Hoppas att Du fick den hjälp du sökte :)

//Nancy & Frida